POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj wydarzenie Dodaj relację Rejestracja Logowanie  

 KALENDARZ
INSTYTUCJE KULTURY ▼ KATEGORIE WYDARZEŃ ▼ WYDARZENIA RELACJE NASZ PATRONAT DNI BEZPŁATNE W MUZEACH


   
   
ARCHIWUM     zobacz wydarzenia archiwalne
ARCHIWUM     zobacz wszystkie wydarzenia archiwalne

 
12-12-2021      -  
Ośrodek Kultury im. Cypriana Kamila Norwida
„dopóki jest dokšd”. Gra performatywna
Ośrodek Kultury im. Cypriana Kamila Norwida

os. GĂłrali 5
31-959 KrakĂłw
tel. 12 644 27 65
fax. 12 644 27 65 wew.13

http://www.okn.edu.pl
sekretariat@okn.edu.pl
ARTzona Oœrodka Kultury im. C.K. Norwida, os. Górali 4
18:00-21:00
WSTĘP WOLNY       
 
Wydarzenia inne
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy: m.hajto@okn.edu.pl.

12 grudnia 2021 roku zapraszamy do ARTzony Oœrodka Kultury im. C. K. Norwida (os. Górali 4) na GRĘ PERFORMATYWNĽ pt. "dopóki jest dokšd" według koncepcji Małgorzaty Haduch. Pokazy odbędš się w godz. 18:00, 19:00 i 20:00.

W grze performatywnej wezmš udział:
Kirill Aleksandrov,
Magdalena Hałoń,
Magdalena Krężołek,
Łukasz Łęcki,
Aleksandra Mamulska,
Ernest Ogórek,
Aniela Pramik,
Damian Stanisławowicz,
Alexandra Shevchuk,
Paulina Zygmunt.

Koncepcja: Małgorzata Haduch.

Obrazy: Aleksandra Kucharska-Cybuch.

Gra performatywna pt. "dopóki jest dokšd" jest rezultatem projektu artystycznego autorstwa Małgorzaty Haduch pt. "Przemierzajšc, podšżajšc" zrealizowanego w ramach Rezydencji Artystycznej w ARTzonie, będšcej częœciš NORWID FESTIWAL 2021.

"Mojš inspiracjš jest podšżanie zawarte w Norwidowskim Pielgrzymie, które skojarzyło mi się z technikš kompozycji Passing Through. Jest to metoda choreografa Davida Zambrano, pasjonujšca wielu tancerzy na całym œwiecie. Samo słowo passing through oznacza już przechodzenie przez, a w wykonaniu, jednym z motywów jest podšżanie po spirali przez przestrzeń, lecz nie cel jest ważny a to co się po drodze wydarza. Bazš tej techniki jest chodzenie, bieganie, pauza, wyjœcie i wejœcie, prowadzenie i podšżanie. Indywidualny wybór jednej z tych akcji, dookreœlony czasem trwania, prowadzi do tworzenia kalejdoskopowych konstelacji ruchowych w przestrzeni.
Przekazem moim jest uważnoœć na drogę, nie jej cel. W życiu ziemskim możemy jedynie trenować się w przemierzaniu, podšżaniu. Norwid pisze w swoim wierszu o zakotwiczeniu się w sobie, o stopach, które sš dla mnie metaforš tu i teraz, o domie, który jest zawsze tam, gdzie jestem ja. By wywołać rezonujšcy z tym założeniem stan, w procesie korzystam z technik oddechowych i pracy ze œwiadomoœciš ciała. Chciałabym zbadać także norwidowski minimalizm w formie, przeniknięty treœciš – jak zastosować taki styl w kompozycji ruchowej? W ograniczeniach (formy) mam dalej wolnoœć trwania w wyborze, wœród otaczajšcych limitów". [Małgorzata Haduch, o swoim projekcie]

MAŁGORZATA HADUCH – w 2001 roku rozpoczęła edukację na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten – School for New Dance Development. W tych minionych 20 latach rozwinęłaswój zawód jako choreografka, tancerka, performerka, rozpoczęła własne badania artystyczne w dziedzinie współczesnej choreografii i improwizacji, a coraz częœciej identyfikuje się z nurtem nowych praktyk performatywnych. ródeł swoich inspiracji szuka w punku i freejazzie. Przez wiele lat jej scenicznš przewodnikami byli Katie Duck i Andy Moor. Jest autorkš kilku ważnych dla niej spektakli, które wyznaczyły charakter jej drogi twórczej: były to solo "Replay of The Milky Way seen last summer" (2004), "Zona Segura" (2009), projekt z meksykańskimi tancerzami "Whisper in my Eye" (2015) oraz "Wołanie o powrót" (2018). Ponadto istotne były udział w międzynarodowym projekcie Davida Zambrano "50 Days Costa Rica", współpraca z Krakowskš Orkiestrš Improwizujšcš w koncercie "KIO in Motion" a także ostatnie osišgnięcie jakim jest debiut w dziedzinie reżyserii dŸwięku w performensie "oŒĆ!"- solo skrojone na miarę dla Marty Wiœniewskiej znanej jako Mandaryna. Od 2013 roku wraz z artystami Arvindem Gangš i Maria Mavridou tworzy zespół Help Me To Crash, z którego urodził się mój najważniejszy duet sceniczny z fenomenalnš tancerkš Mariš Mavridou. Technikš Flying Low&Passing Through zajmuje się od 2004 roku, a w 2020 w czasie intensywnego projektu w Tic Tac Art Center (była beneficjentkš programu IMIT-u) przeszła przez ważny próg przepuszczenia tej wiedzy przez siebie, porzucenia formy i prawdziwego zintegrowania wszystkich elementów, w tym pierwiastka siebie i swojej drogi. Najbardziej prestiżowš nagrodš było dla niej Stypendium Rzšdu Meksykańskiego dla Wybitnych Obcokrajowców 2015 oraz Stypendium Twórcze Miasta Krakowa 2018.

Wydarzenie odbędzie się w rygorze sanitarnym zgodnie z wytycznymi GIS, MKDNiS oraz wewnętrznymi regulacjami Oœrodka Kultury im. C. K. Norwida. Regulaminy wraz z procedurami bezpieczeństwa na czas epidemii COVID-19 znajdujš się na stronie http://okn.edu.pl/strona-glowna/regulaminy/. Udział w spotkaniu oznacza ich akceptację.

Wydarzenie realizowane sš w ramach Rezydencji Artystycznej w ARTzonie będšcej częœciš projektu NORWID FESTIWAL 2021. Dofinansowano ze œrodków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzšcych z Funduszu Promocji Kultury.

Szczegółowe informacje:
ARTzona Oœrodka Kultury im. C. K. Norwida
os. Górali 4, 31-959 Kraków
tel. 12 644 38 98, m.hajto@okn.edu.pl
www.artzona.okn.edu.pl
www.facebook.com/ARTzonaOKN
 
https://okn.edu.pl
Miejsce:
ARTzona Oœrodka Kultury im. C.K. Norwida, os. Górali 4
 
Godz.
18:00-21:00

 
 
   

 
 
 

BIBLIOTEKI  |  CENTRA KULTURY  |  GALERIE  |  KABARETY  |  KINA  |  KLUBY  |  MUZEA  |  MUZYCZNE  |  SPORT  |  STOWARZYSZENIA  |  TANECZNE  |  TEATRY  |  INNE


Dodaj wydarzenie    |    Dodaj relację    |    Rejestracja  |  Logowanie


 Copyright © 2002-2024


Polskie NiezaleĹźne Media
 

 O patronacie medialnym    |    Kontakt z Redakcją

 Serwis Dziś w Krakowie jest w całości finansowany przez Fundację Promocji Kultury