Konsulat Generalny Węgier w Krakowie oraz Okręgowa Rada Adwokacka w Krakowie
majš zaszczyt zaprosić na koncert z okazji Dnia Przyjani Polsko-Węgierskiej
IN MEMORIAM KODÁLY ZOLTÁN
w dniu 23 marca 2017 r. o godz. 19.00 w Klubie Adwokatów przy ul. Sławkowskiej 1 w Krakowie
Wykonawcy: Jeremy Findlay wiolonczela, Per Rundberg fortepian
Koncert realizowany jest w ramach Roku Zoltána Kodálya.
W programie:
Johann Sebastian Bach
(1685 1750)
SUITA nr 2, d-moll, BWV 1008 na wiolonczelę solo
Zoltán Kodály
(1882 1967)
SONATA op. 4 na wiolonczelę i fortepian
Zoltán Kodály
ROMANCE LYRIQUE na wiolonczelę i fortepian
* * *
Zoltán Kodály
MEDITATION ON A MOTIVE OF CLAUDE DEBUSSY
Johannes Brahms
(1833 1897)
SONATA op. 38 na wiolonczelę i fortepian
Jeremy FINDLAY wystšpił w przeszło czterdziestu krajach wiata, w tym w Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Rosji, Europie, Azji, Australii i na Bliskim Wschodzie. Naukę gry na wiolonczeli rozpoczšł w rodzinnym Toronto pod kierunkiem ojca Williama Findlaya. Studia kontynuował pod kierunkiem Uniwersytecie w Toronto a następnie w Niemczech oraz w Pradze. Uczestniczył też w kursach mistrzowskich Borisa Pergamenschikowa i Yo-Yo Ma.
Artysta wystšpił w wielu prestiżowych salach koncertowych, m.in.: Théâtre des Champs Elysées w Paryżu, Konzerthaus w Berlinie, Mozarteum w Salzburgu, Rudolfinum w Pradze, Metropolitan Hall w Tokio. Koncertował m.in. z orkiestrami: Toronto Symphony, Camerata Salzburg, NOSPR, Filharmonii Narodowej, Krakowskiej, Wrocławskiej, Łódzkiej, Poznańskiej, Praskiej, Deutsche Kammerakademie Neuss am Rhein, Orkiestrš Kameralnš Ermitażu, Oratorio Sinfonica z Japonii oraz Orkiestrš Symfonicznš Teatru Miejskiego w São Paulo.
O nagranym przez Findlaya z Orkiestrš Filharmonii Poznańskiej albumie z muzykš Saint-Saënsa tak pisał Sir Roger Norrington: Ten wspaniały młody wiolonczelista wykonuje znakomitš muzykę i zasługuje na to, żeby usłyszał go cały wiat. Z kolei magazyn The Strad pisał o płycie nagranej z pianistš Perem Rundbergiem: Grajšc Beethovena bardzo prostym dwiękiem, bez udziwnień, Jeremy Findlay wskazuje na rozwój techniki wiolonczelowej od poczštku XIX wieku do dzi, gdzie można odnaleć całš gamę brzmień.
Jeremy Findlay był gociem festiwali: Festival d'Aix-en-Provence we Francji, Festiwal Beethovenowski w Krakowie, Festiwal w Mariborze, Festiwal Muzyka w Starym Krakowie, Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju, Festiwal w Villach oraz festiwale Pietre che cantano, Pontino oraz Incontri di Canna we Włoszech. Jest współautorem Dni Muzyki Feliksa Mendelssohna w Krakowie. Na swoim koncie ma wiele nagrań płytowych z repertuarem solowym oraz kameralnym.
PER RUNDBERG urodził się w Skelleftea w Szwecji. Jest absolwentem Royal Academy of Music w Sztokholmie oraz Yehudi Menuhin School w Anglii. Studia muzyczne kontynuował w Ecole Normale de Musique Alfred Cortot w Paryżu oraz w Franz Liszt Akademie w Budapeszcie a ponadto w Rzymie u prof. Murray Perahia.
Per Rundberg prowadzi intensywnš działalnoć koncertowš w całej Europie, w Azji i USA. Występował w tak prestiżowych salach koncertowych jak: Concertgebouw w Amsterdamie, Konzerthaus i Musikverein w Wiedniu, Konserthuset w Sztokholmie, Tonhalle w Zurychu oraz Konzerthaus w Berlinie. Jako solista koncertował m.in. z orkiestrami: Orchester Mozarteum Salzburg, Swedish Radio Symphony Orchestra, Morávska Filharmonie, Ostrobothnian Chamber Orchestra Finland i Umea Symphony Orchestra. Wystšpił na licznych festiwalach, m.in.: Salzburger Festspiele, Schleswig - Holstein Festival, Feldkirch Festival, Nuovi Spazi Musicali, Festival di Pasqua Rome, Beethovenfest Bonn, Heidelberger Frühling oraz Aspekte Salzburg. Jako kameralista występował z D. Fischer-Dieskau, M. Grubingerem, A. Kontarskym, B. Schmidem i J. Widmannem. Wraz z Martinem Grubingerem został nominowany do udziału w projekcie zainicjowanym przez Konzerthaus Wien Rising Stars - Tour 2008, którego trasa koncertowa obejmowała występy w Philharmonie Cologne, Palais des Beax Arts w Brukseli, Carnegie Hall w Nowym Jorku i Philharmonie Luxemburg.
Ma na swoim koncie nagrania CD i DVD (Accent Music, Deutsche Grammophon, Polymnia Records i KcClassics), transmisje radiowe i telewizyjne. Jest interpretatorem wielu prawykonań muzyki współczesnej, często napisanej specjalnie dla niego przez prominentnych kompozytorów.
|