Staromiejskie Centrum Kultury Modziey zaprasza dzieci w wieku od 6 do14 lat do udziau w programie zaj artystycznych i sportowych od 14 do 18 stycznia 2019 r. w godzinach od 9.00 do 15.00.
Technologie komputerowe odgrywaj coraz wiksz rol w yciu nowoczesnych spoeczestw,
a programowanie staje si umiejtnoci, ktra pozwala dzieciom na odnalezienie si w tej nowej rzeczywistoci i ksztacenie umiejtnoci twrczego, wiadomego, bezpiecznego wykorzystania technologii w realizacji wasnych pomysw i w rozwizywaniu problemw.
W tej edycji projektu zaproponujemy dzieciom rne dziaania w formie zabawy inspirowane procesem programowania, ktre uruchamia bd wyobrani, kreatywno, umiejtnoci rozwizywania problemw na bazie logicznego i abstrakcyjnego mylenia.
Jednoczenie, majc wiadomo zagroe wynikajcych z nadmiernego korzystania
z komrek, komputerw, niebezpieczestw uzalenienia od nich, pragniemy przekazywa ide aktywnego, twrczego spdzania czasu wolnego, zdrowego stylu ycia, dbaoci
o zdrowie, kondycj fizyczn, a take bdziemy stwarza okazj do integracji dzieci
w rnym wieku, wsppracy, nawizywania kontaktw rwieniczych w czasie wspaniaej, wesoej zabawy.
Przygotowalimy wiele atrakcyjnych zaj: programowania, literackich, filmowych, teatralnych, muzycznych, cyrkowych, tanecznych, plastycznych, ceramicznych, sportowych, a take gier
i zabaw.
W naszej bogatej i rnorodnej ofercie na pewno kady znajdzie co dla siebie interesujcego!
Koszt udziau: 12,00 z dziennie
W ramach powyszej kwoty zapewniamy gorcy posiek, wod do picia i materiay realizacyjne. Uczestnicy s proszeni o przyniesienie dodatkowych kanapek, ulubionych napoi oraz na zmian obuwia sportowego do wicze i zabaw.
Zapisy przyjmujemy telefonicznie: 12 430 50 90, 12 430 51 54
lub na adres e-mailowy: biuro@sckm.krakow.pl
Ilo miejsc ograniczona!
PREZENTACJE NA SCENIE
WEHIKU CZASU PANA PIRKO znany ju wszystkim Pan Pirko wprowadzi nas do wiata zabawy i nauki. Zaprezentuje, jak oywa gra komputerowa, a rzeczywisto wkracza
w wiat gry wirtualnej? Czy wehiku czasu moe nas uratowa? Swoje opowieci i ciekawe, naukowe historie Pan Pirko przedstawi przy muzycznym akompaniamencie.
Prowadzenie: Tadeusz Dylawerski, Piotr Niedziaek
INNA BAJKA Wdrowna Bajarka zaprasza na Histori Bkitnej Planety wg Andri Snaer Magnason. Interaktywne spotkanie z opowieci, zaprogramowane w myl idei od suchania do czytania. To opowie o planecie marzeniu, na ktrej mieszkaj same dzikie dzieci i robi to, co dla nich naprawd wane. Kpi si w wodospadzie, chodz po drzewach
i zachwycaj motylami. Do czasu, a z hukiem wkroczy w ich ycie dorosy.
Jak zmieni si ich ycie, gdy Super-Czaru zamieszka wrd dzieci? Przekonajcie si sami.
Opowiada: Aleksandra Barczyk, graj Piotr Krawczyk i Piotr Niedziaek.
SMARTFONUTA w czasie spotka muzycznych bdziemy mieli okazj pozna wybitne utwory znanych polskich i zagranicznych artystw. Jednoczenie dowiemy si o rnych moliwociach wykorzystania nowoczesnych technologii w tworzeniu i wykonywaniu muzyki, zastosowania aplikacji, programw uatwiajcych prac muzyka. Wystpujcy muzycy zaprezentuj take, jak je wykorzysta do zabawy z muzyk.
Prowadzenie: Adam Niedzielin, Jan Krawczyk, Roman lazyk, Piotr Grodecki
PROPOZYCJE WARSZTATW
SCENA
ZAGUBIENI W CYBERWIECIE to fabularna gra teatralna, w ktrej bohaterowie, aby wchodzi na kolejne jej lewele, musz zdobywa konkretne umiejtnoci z zakresu warsztatu aktora. A s nimi: dykcja i emisja gosu, pantomima i ruch sceniczny, piosenka, improwizacja oraz budowanie scen.W finale uczestnicy warsztatw przedstawi Wszechteatraln cybergr.
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski
FILCOWE ETIUDY czyli warsztaty programowania i tworzenia krtkich filmw
z muzyk na ywo. Podczas zaj stworzycie filcowe kukieki, ktre stan si aktorami waszych filmw. Nastpnie wprawicie je w ruch i utrwalicie na kamerze. Bdziecie mie take wpyw na muzyczny nastrj swoich filmowych etiud poprzez komponowanie muzyki
z pomoc profesjonalnego muzyka. Zapraszamy do kreatywnej zabawy!
Prowadzenie: Sylwia Szczepaska-Horoszko, Beata Milligan
GALERIA ZDARZE
CZY ATWIEJ ZAPROJEKTOWA NAM CO NA KOMPUTERZE CZY LEPIEJ WYCHODZI BEZ NIEGO?
I Czy projekty plakatw, okadek ksikowych lub znaczkw pocztowych lepsze s obecnie, czy te ciekawsze byy wtedy, gdy nie znano komputera? Na zajciach sprbujemy porwna te zjawiska na wybranych przykadach, a nastpnie zaprojektowa krtk seri znaczkw pocztowych. Technika: kredki i farby akwarelowe na kartonie.
II Czy wolimy otacza si i przebywa w miejscach, gdzie panuje harmonia, ad i spokj, czy lepiej czujemy si w sceneriach dynamicznych, w ruchu i ekspresji. Na zajciach wykonamy projekty zason lub dywanw w najprostszych formach geometrycznych skadajcych si z kwadratw, trjktw i k oraz dla porwnania kompozycj dynamiczn opart na silnych kontrastach kolorystycznych i ekspresyjnych formach. Przy okazji dowiemy si, co to s kolory uzupeniajce, jakie zasady rzdz ich uyciem, ktre kolory pasuj do siebie, a ktre si gryz? Technika kolau przy uyciu papieru i kartonu.
Prowadzenie: Micha Baca, Grzegorz Regulski
PRACOWNIA CERAMICZNA
CERAMIKA I ELEKTRONIKA sztuka uytkowa, realizacja prac w technikach ceramicznych. Programowanie, tworzenie dzie codziennego uytku pomocnych
w wykorzystywaniu nowych technologii.
WESOE EMOTIKONKI tworzenie projektw prac z materiaw tekstylnych: poduszek i przytulanek w ksztatach emotikonw.
Prowadzenie: Dorota Maysa, Joanna Szelg,
SALA 45
PROGRAMOWANIE WYOBRANI zajcia literacko-filmowe. Czasem czujemy si samotni, bardzo si boimy, albo nie jestemy z siebie zadowoleni i wtedy z pomoc moe przyj wyobrania. Chopiec, Bo Wilhelm bohater ksiki Astrid Lindgren Mio mj Mio stwarza w wyobrani Krain Dalek, w ktrej czuje si bezpieczny, kochany, a przede wszystkim akceptowany przez wszystkich. Moe uda si nam podczas zaj z pomoc wyobrani stworzy miejsca bardzo przyjazne, z wymarzonym przez nas krajobrazem, wypenione postaciami i zwierztami, ktre s nam bliskie i przedmiotami, ktre bardzo lubimy. O tych dobrych, przyjaznych miejscach opowiemy w studio filmowym.
Prowadzenie: Jadwiga Mczyska, Arletta Szewczyk
SALA PLASTYCZNA
BIERZEMY SI DO ROBOTY PROGRAMUJEMY OZOBOTY! Zajcia wprowadzajce w sposb pracy z Ozobotami czyli maymi, sprytnymi robocikami. Jak dziaa? Co potrafi? Jak wyda mu polecenie? Uwierzcie, e to prostsze ni w pamici dzielenie! Ukadanie puzzli, to wietna zabawa, pobudza wyobrani lepiej nili kawa.
Droga dla Ozobota: polecenia, zakrty i skrzyowania to taki wstp do programowania 
Ulepimy dzi bawana! Zjazd na sankach z grki lub wojna na nieki z rana!!!
Poprowadmy robota przez krajobraz zimowy! Ciekawe, czy jest na to gotowy? By osign cel trzeba ruszy gow, stwrzmy dla robota drog kolorow. Doprowadzenie go do celu wymaga narysowania kodw wielu! Z kilku puzzli trzeba cao zmajstrowa, tak by Ozobotowi drog zbudowa. Kto pierwszy ten lepszy! To s wycigi! Zobaczmy kto zostanie zwycizc tej ligi? Bd wycigi Ozobotw, wic zaprogramuj tras dla robotw. Jed prosto! Skr w lewo, skr w prawo! Jeste na mecie! Brawo!
SALA TEATRALNA
KODOWANIE RYTMEM. Jakiej muzyki suchamy? Po czym rozpozna rodzaj, styl
a nawet kraj jej pochodzenia? Odkodujmy muzyk posugujc si rytmem, a potem stwrzmy nowe szyfry wsplnie muzykujc i bawic si rytmami.
Prowadzenie: Jan Krawczyk, Piotr Krawczyk
SALA 34
WARSZTATY CYRKOWE czym jest tworzenie, a czym stworzenie? Historia wiata wedug cyrku pokazana przy pomocy piki, talerza i kija. Czy twrczo moe by zabaw. Czeka Was niezy Cyrk!
Prowadzenie: Aleksandra Barczyk, Tadeusz Dylawerski
WARSZTATY TANECZNE jzykiem jakim bdziemy si posugiwa, to jzyk ruchu,
a instrumentem, jaki bdziemy uywa bdzie nasze ciao. Jest wiele powodw eby taczy
i spdzi przyjemnie, radonie i twrczo czas. Podczas zaj bdziemy: skaka, schodzi do podogi, robi obroty, skrty, czoga si, turla, wymyla rne kroki, po prostu taczy. Stworzymy mae frazy ruchowe do ktrych inspiracj bdzie przedmiot codziennego uytku, ale to ju niespodzianka. Na zakoczenie warsztatw odbdzie si pokaz na scenie.
Prowadzenie: Marta Pietruszka
ZAPROGRAMUJ SI NA OWOC zabawy inspirowane ide zdrowego stylu ycia, aktywnym spdzaniem wolnego czasu i dobrym odywianiem. W roli gwnej owoce
i warzywa marchewka, pietruszka, seler co w sobie maj, a wic co mi da mog, warto si bawi i y z gow! Gwarantujemy wesoe zabawy tematyczne, atrakcyjne ruchowo!
Prowadzenie: Dorota Kozowska, Janusz Gowacz
GRY I ZABAWY SPORTOWE to propozycja gier i zabaw zespoowych, sportowych pobudzajcych do ruchu, fantazji, radoci, miechu, wspdziaania oraz zdrowej rywalizacji. Uczestnicy zostan podzieleni na druyny wykonujce zadania wsplnie w okrelonym czasie,
w formie zabawy i kreatywnych dziaa ruchowych, sportowych. Czy to pika, skakanka czy materac w grupie zrobimy z nich super uytek na poytek wsplnej, wesoej zabawy!
Prowadzenie: Dorota Kozowska-Buczek, Janusz Gowacz
|