POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj wydarzenie Dodaj relację Rejestracja Logowanie  

 KALENDARZ
INSTYTUCJE KULTURY ▼ KATEGORIE WYDARZEŃ ▼ WYDARZENIA RELACJE NASZ PATRONAT DNI BEZPŁATNE W MUZEACH


   
Kategorie wydarzeń
 
Film
Kabaret
Literatura
Muzyka
Plastyka
Sport
Taniec
Teatr
Wystawy różne
Wydarzenia inne
 
Bezpłatne

Dla dzieci

Wspólne: dla dzieci i dorosłych

Dla seniorów

Festiwale

Biznesowe

Odbywające się online
 
 
30-04-2015       
WYDARZENIE ARCHIWALNE, już zakończone
Festiwal Taca Wspczesnego SPACER
ZAPRASZA
Nowohuckie Centrum Kultury
al. Jana Pawła II 232
31-913 Kraków

tel. 0 12 6440266
fax 0 12 6447600
http://nck.krakow.pl
nck@nck.krakow.pl
miejsce:
Nowohuckie Centrum Kultury
FESTIWAL
» Taniec
Festiwal Taca Wspczesnego SPACER, 30.04-3.05.2015 r.

Festiwal Taca Wspczesnego SPACER to midzynarodowe wydarzenie taneczne obejmujce warsztaty taca (CIAOWANIE), prezentacje spektakli z Polski i zagranicy oraz wydarzenia towarzyszce takie jak happeningi, pokazy filmw, jamy. Skierowany jest do szerokiego grona odbiorcw zainteresowanych tacem i teatrem, zarwno praktykw, jak i teoretykw oraz entuzjastw. Stanowi dobr propozycj dla mieszkacw Krakowa oraz goci z Polski i zagranicy odwiedzajcych miasto w dugi weekend majowy.
Festiwal jest wydarzeniem cyklicznym, odbywa si od 2012 r. w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie. Wydarzenia prezentowane s na scenach NCK, a take w nieteatralnych przestrzeniach, na wieym powietrzu oraz w instytucjach i miejscach partnerskich.
Organizatorem SPACERU jest Krakowskie Centrum Choreograficzne - Nowohuckie Centrum Kultury.

W tym roku warsztaty, czyli CIAOWANIE poprowadz znakomici tancerze i choreografowie wiatowej sawy: Laura Aris Alvarez (po raz pierwszy z warsztatami w Polsce!), UriIvgi, JohanGreben i Wojciech Mochniej. Uczestnicy warsztatw porusza si bd w technikach taca wspczesnego, modern, taca fizycznego i klasycznego, poznaj rwnie techniki partnerowa oraz repertuar duetu Ivgi&Greben.

Program festiwalu obejmuje prezentacje spektakli i wydarzenia towarzyszce:

30 kwietnia (czwartek)
18:30 Teatr Taca DF, Ciao limbiczne, chor. Jacek Owczarek // 15 z

Ciao limbiczne jest obrazem kobiety, ktry stworzy mczyzna. Ksztat i struktura spektakl jest efektem autorskiej metody pracy Jacka Owczarka w zastosowaniu z nowym partnerem, jakim jest Teatr Taca DF. Wspomniana metoda opiera si na improwizacji i wiadomoci ciaa w interakcji z drug osob. Jej wyjtkowo wynika ze swoistego odwrcenia kierunku twrczej pracy, zaczyna si bez planowania oczekiwanego, ostatecznego ksztatu. Obserwacja indywidualnych procesw kadego tancerza prowadzi do poszukiwa postaci i materiau ruchowego. Punktem wyjcia nie jest scenariusz, lecz reakcje, ktre zachodz pomidzy improwizujcymi aktorami. Postaci zderzane s ze sob nawzajem, by prowokowa niezaplanowane i zaskakujce spotkania. Z tych spotka i energii, ktra im towarzyszy, powstaje ostateczna struktura spektaklu.

Choreografia: Jacek Owczarek
Muzyka: Ola BIliska (Babadag)


19:30spektakl dyplomowy studentw IV roku Wydziau Teatru Taca w Bytomiu Pastwowej Wyszej Szkoy Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, WorkingTitle Ego, chor. Jens van Daele // 15 z

Spektakl dyplomowy studentw IV roku Wydziau Teatru Taca w Bytomiu Pastwowej Wyszej Szkoy Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, WorkingTitle Ego, chor. Jens van Daele


WorkingTitle Ego jest swoistym badaniem siebie w nowej kreacji, ktr kady z nas w yciu przybiera - nie inaczej jest z artystami. To wszystko dzieje si etapowo. Wpierw artysta szuka w sobie indywidualnoci, ktra w drugim etapie skonfrontuje si z innymi jednostkami. Tak wic, trzeci etap stanowi podsumowanie caego procesu twrczego jakim jest zderzenie rnych indywidualnoci, kreacji, sposobu mylenia. Ukazuje wpyw jednostki na stan umysu w tumie. Czy poprzez zetknicie si z inn indywidualnoci moje "ja" staje si lepsze?
Workingtitle Ego jest tworem autorefleksji, niedoskonaoci i przyjcia prawdy o sobie samym.

koncepcja, choreografia i reyseria:Jens van Daele
asystent choreografa: Patricia van Deutekom& Katarzyna Kania
kreacja i wykonanie: studenci IV r. Wydziau Teatru Taca w Bytomiu, PWST w Krakowie im. L. Solskiego:
Joanna Chuek, Katarzyna Gorczyca, Magdalena Herman, Anna Kamiska, Patryk Durski, Kamil Joski, Pawe Korczyk, Maciej Kosteczka, Krystian yso, Pawe Szlinger, Oskar Malinowski, Justyna Masowska, Piotr Marchewicz, Katarzyna Pawowska, Piotr Stanek, Pawe Tyszkiewicz, Dominika Wiak, Dagmara Woniak, Dominik Wicek
muzyka: Richard van Kruysdijk
kostiumy:Jens van Daele
scenografia:Jens van Daele
produkcja: Pastwowa Wysza Szkoa Teatralna im. Ludwika Solskiego Wydzia Teatru Taca w Bytomiu

https://vimeo.com/123756617



1 maja (pitek)
19:00 TeatrTacaZawirowania, Out in the line up, chor. Nadar Rosano // 15 z
Teatr Taca Zawirowania, Out in the lineup, chor. Nadar Rosano


Punktem wyjcia do spektaklu Out in the lineup bya potrzeba powrotu do pierwotnego, wewntrznego rda i bycie lojalnym wobec niego. Dopiero potem moliwe jest poszukiwanie nowych miejsc i nowego jzyka ciaa. Ide jest, aby kreowany ruch by pierwotny i bezksztatny, by nie mia czystej i uporzdkowanej formy, przez co moe wydawa si mniej pikny, mniej oczywisty i mniej wydajny.
Zanim uksztatuje si forma, gdzie w przestrzeni pojawia si potencja. Moliwoci, ktre le w zasigu s niejasne i nieznane. Wiemy jednak, e w pewnym momencie ujawni si (w rnym stopniu). Co takiego jest w pierwotnym, jeszcze nieznanym, ale wieym i penym potencjau i moliwoci odczuwaniu nowo narodzonego dziecka? Czy moemy powrci do miejsca gdzie czujemy si ograniczeni, gdzie czujemy, e nasz byt i potencja jest hamowany? A jeli w peni nauczymy si akceptowa te ograniczenia, to czy moemy pozwoli na to, aby co z nich powstao?
Czy ograniczenie jako potrzeba restrykcyjnej i represyjnej siy jest rdem cierpienia, lub czy moemy uy naszych ogranicze jako siy kreatywnej, ktra prowadzi nas i okrela nasze znaczenie? Czy moemy powrci do naszych wczesnych lat, odnale te ograniczenia, a potem wybra je ponownie jako doroli? Jaka jest cielesna rnica midzy odczuwaniem w modoci i w pniejszym yciu?
Badanie skupia si na rnych wraeniach i emocjonalnych reakcjach pochodzcych z tych ogranicze, nawet jeli bdzie to prowadzi do nadmiernej stymulacji, apatii, chaosu, spokoju i wielu innych dowiadcze. Bdziemy stawia pytania o indywidualn tosamo w obrbie relacji midzyludzkich, o rozwj tosamoci, ktra nie jest jeszcze w peni uformowana, ale funkcjonuje w bardzo okrelonej strukturze, o stabilno, rwnowag i si. Bdziemy zanurza si w czyje dziaania i opory oraz redefiniowa okolicznoci powstae w nich.
Jakie s cielesne i emocjonalne konsekwencje tego fizycznego badania?

Pomys i choreografia: Nadar Rosano
Tancerze: Karolina Kroczak, Bartek Figurski, Szymon Osiski
Muzyka:Arvo Part, Har-El Prussky
Konsultacja: Wodzimierz Kaczkowski
Czas trwania: 40 min
Premiera: 25.06.2014

NADAR ROSANO (Izrael)
Jego prace prezentowane byy w wielu krajach, m.in. w Hiszpanii, na Litwie, Cyprze, w Korei, Portugalii, Niemczech, Polsce, Holandii, Bugarii Serbii, Rumunii, Szwajcarii. Obecnie mieszka i tworzy w Tel Awiwie (Izrael). Laureat wielu nagrd dla tancerzy i choreografw, a wrd nich: drugiej nagrody podczas XXI Midzynarodowego Konkursu Choreograficznego w Hanoverze (Niemcy) oraz podczas Midzynarodowego Konkursu Taca w Dusseldorfie (Niemcy). Otrzyma wyrnienie w Midzynarodowym Festiwalu Miniatur Choreograficznych w Belgradzie, by take finalist konkursu No Ballet.
Jako pedagog wykada obecnie Contemporary and ReleaseTechniques m.in. w Izraelu, Polsce i Stanach Zjednoczonych.

20:00 Laura Aris Alvarez, Open wound, chor. Laura Aris Alvarez
film UltimaVez,Here After, re. WimVandekeybus // 15 z

Laura Aris Alvarez, Open wound, chor. Laura Aris Alvarez

Spraw aby niewidoczne stao si widoczne
Ze rodka ukrytego zamknitego pokoju
od wewntrz
najbardziej intymnie
z brzydoty
tego co niewypowiedziane
niepokazane
Czego nawet nie chciae nazwa

Open Wound jest czci solowych mikroakcji, przedstawie stworzonych przez Laur Aris podczas jej dwuletniej rezydencji w Hong Kong Academy for Performing Arts (2013-2014). Laura interesuje si dialogiem pomidzy tacem wspczesnym, a innymi dyscyplinami oraz relacj performera z widzem. Artystka przenosi dowiadczenia osobiste zaczerpnite ze sfery prywatnej w prac sceniczn. Kadzie nacisk na tworzenie sugestywnych obrazw ruchomych wielkiej urody i siy emocjonalnej.

film UltimaVez, Here After, re. WimVandekeybus
Here After jest kinow adaptacj spektaklu Puur(2005, choreografia i reyseria WimVandekeybus). Film jest poczeniem fikcji i taca, z wyranie silniejszym naciskiem na fikcj w stosunku do poprzednich filmw Vandekeybusa. Podczas gdy w Blush(2005, film oparty na spektaklu o tym samym tytule) choreografia wspieraa fabu, w Here After narracja jest znacznie bardziej widoczna. Jest to historia, w ktrej ciao i ruch przekazuj emocje aktorw. Sabsze jakoci, ale pikne ujcia w formacie Super 8, ukazujce wyizolowan spoeczno (bdce rwnie czci przedstawienia Puur) zostay zmontowane przez Dietera Diependaela z obrazami Super 16 nakrconymi na pniejszym etapie w naturalnym otoczeniu i studiu filmowym. Rezultatem jest porywczy i pozostajcy w pamici film z gatunku fikcji. W Here After moemy usysze ucinane dwiki przygotowane przez woskiego kompozytora Fausto Romitelli oraz liryczne utwory Davida Eugene Edwardsa (WovenHand). Takie poczenie obrazu i muzyki wyzwala intensywne reakcje emocjonalne u widzw. W lad za spektaklemPuur, ktry zosta entuzjastycznie przyjty podczas Festiwalu dAvignon w 2005, Here After ukaza talent Vandekeybusa jako twrcy filmowego. Poprzez retrospekcj film opowiada histori izolowanej spoecznoci, w ktrej szalony tyran nakazuje dzieciobjstwo. W scenach ruchowych obserwujemy jak bohaterowie przeywaj wspomnienia bdc tutaj po (ang. Here After); jakgdyby ich emocje i traumy zostay zapane w pami ich cia. Film ukazuje terror i jego niszczcy efekt na spoeczno. Zadaje pytania egzystencjonalne o ycie/mier, win/pokut, tosamo/pami, al/negacj oraz wadz/wolno.


2 maja (sobota)
18:30 RH+, unLIMITed, chor. Hyun Kim // wstp wolny

"RH +" dance duo Renata Skobo (Serbia-Polska) oraz Hyun Kim (Korea). Synergia dwch osobowoci, fuzja dwch kultur, kombinacja dwch indywidualnoci, ktre popycha taniec. Duo ktre poczy ruch oraz wiedza odnajdywania podobiestw w swojej rnoci.

Wystp unLIMITed nasze granice s nieograniczone. Nasze wizi nie maja granic. Przekrocz granice, przekrocz rnice, nie zrywaj wizi. Przekrocz limity i pozosta UNLIMITED.

Wystpi: Renata Skobo oraz Hyun Kim
Choreografia:Hyun Kim
Koordynacja artystyczna: Renata Skobo
Muzyka: Tomasz Mynarski


19:00 What Is Written Dance Company, UnSettled, chor. Jean-Pierre, Viviana Rocha
WM2 DANCE Co., FALLING (cz. I FALLING, chor. Wojciech Mochniej; cz. II WHAT
MADE US FLY, chor. OrianaPagnotta; cz. III (.... .... ...), chor. Helen Husak)
W&M PHYSICAL THEATRE, Waiting Rooms in Heaven, chor. WojciechMochniej
i Melissa Monteros // 25 z

What Is Written Dance Company, UnSettled, chor. Jean-Pierre, Viviana Rocha

Unsettled to spektakl luno oparty na prawdziwej historii czowieka, uwikanego w przestpczy wiat mafii, korupcji i przemocy. Ten spektakl to prba eksploracji ekstremalnych dowiadcze emocjonalnych poprzez przeniesienie ich na sfer ruchowa. Chcemy aby odkry granice wytrzymaoci czowieka i jak daleko mog si one przesun w walce o przetrwanie.
Unsettled to emocjonalna podr przez zakamarki wiadomoci czowieka postawionego przed wyborem pomidzy moralnoci i prawem a instynktem przetrwania i zem koniecznym.

WhatisWritten Dance Company to niezalena grupa taneczna zaoona w 2014 roku przez absolwentw Kingston University w Londynie: Pol Krawczuk, Jean Pierrea i Viviane Roche. Grupa skada si z tancerzy specjalizujcych si w rnych dziedzinach tanecznych i teatralnych takich jak: taniec wspczesny, taniec fizyczny, hip hop, aktorstwo czy praca z gosem. WhatisWritten jest platform stworzon do eksploracji tanecznej indywidualnoci, przekraczania barier i tworzenia nowego jzyka ruchowego. Poprzez fuzj rnych stylw konsekwentnie dy do tworzenia innowacyjnych spektakli majcych na celu ukazanie widzowi taca jako sztuki przeamujcej bariery, nioscej ponadczasowe przesania i skaniajcej do gbszych refleksji na temat ycia i natury czowieka.

Dyrektor Artystyczny/ ArtisticDirector: Pola Krawczuk
Choreografia/ Choreography: Jean-Pierre, Viviana Rocha
Kompozytor/Composer: David Devyne
Aranacjawietlna/ Lighting Design: Jean-Pierre
Obsada/ Cast: Pola Krawczuk, Jean-Pierre, Vivianna Rocha


W&M PHYSICAL THEATRE, Waiting Rooms in Heaven, chor. Wojciech Mochniej i Melissa Monteros

Najnowszy spektakl W&M PhysicalTheatre, WaitingRooms in Heaven, mia swoj premier na Uniwersytecie Calgary. Prezentacja sztuki zbiega si w czasie z obchodami 20-stej rocznicy powstania grupy.

Historia W&M PhysicalTheatre, zaoonego w roku 1994, zacza si w Polsce, gdzie Melissa Monteros i Wojciech Mochniej, zaoyciele grupy, spotkali si w lskim Teatrze Taca.
Wanie tworzyli [lski Teatr Taca] pierwsz profesjonaln grup taca wspczesnego w Polsce. Wanie run mur. By rok 1991, wspomina Monteros, Swoj pierwsz wspln sztuk zrobilimy [Wojciech i ja] w 1993 r. Grup teatraln stworzylimy pod koniec roku 1994.
Zesp wyjecha z Polski w 2000 r., po tym jak stao si jasne, e musz si przenie ze wzgldw finansowych.
Zaoylimy grup w Gdasku. Bylimy tam przez dugi czas, sze czy siedem lat, nim poczulimy, e nigdy nie dostaniemy dofinansowania. Miaam dom. Sprzedaam go. Poow swojej pensji wpacaam do banku, bym moga zapaci polskim tancerzom. To byy cika walka Razem z Wojciechem w kocu stwierdzilimy, e zbyt cika. Chcielimy te pracowa w jednym miejscu, a w tym czasie podrowalimy cigle pomidzy Polsk i Kanad, co byo drogie i problematyczne.

Dwadziecia lat pniej, zaangaowanie Monteros i Mochnieja w prac grupy nie maleje. Zrwnowaenie obowizkw na Uniwersytecie Calgary, gdzie oboje ucz, i zawodowego zaangaowania w tworzenie sztuki z grup jest kwesti znalezienia czasu, twierdzi Monteros.
Myl, e jestemy nieugici. Niektrzy nas za to krytykuj, inni potrzsaj gowami. Jeszcze inni by moe nas podziwiaj dua cz pracy na uniwersytecie jest powicona badaniom naukowym, co daje wielkie wsparcie, ale faktem jest, e nie mamy czasu. Sami musimy go sobie znale.

W tym wanie czasie W&M PhysicalTheatre pracowali ostatnio nad WaitingRooms in Heaven, co wedug Monteros byo wietn okazj, aby wrci do motyww i pyta zawartych we wczeniejszych pracach. WaitingRooms in Heavenprbuje zbada, jak dowiadczamy wiata, tzn. czy na pewno yjemy, a nie czekamy, a ycie si wydarzy. Ta sztuka w sumie nie jest o opuszczaniu ycia. Jest o tym, czy naprawd go dowiadczamy. A moe to jest niebo? Jeli tak, czemu siedzimy w poczekalni i nic z tym nie robimy? I chocia lubi zadawa wane pytania w swoich pracach, Monteros mwi, e nigdy nie prbuje znale dla nikogo odpowiedzi, woli, aby widzowie sami znaleli je dla siebie.

http://wmdance.com/

3 maja (niedziela)
18:30 happening artystyczny, Pracownia METAfizyczna i gocie // wstp wolny

19:30 Grupa Wok Centrum, Makia, chor. Agata Syrek // PREMIERA // 15 z

20:15 C&C Company, Maria Addolorata, chor. Carlo Massari i Chiara Taviani // 20 z
C&C Company, Maria Addolorata, chor. Carlo Massarii Chiara Taviani

C&C company / Carlo Massari and Chiara Taviani
Wspprodukcja: U.O.T
wiata: MassimilianoSacchetti/ Francesco Massari
Muzyka: Banda Ionica Marcia Funebre, Johnny Cash feat. U2 The wanderer, Miranda Martino /Henry Mancini - MeglioStasera, Fred Astaire - Cheek to Cheek

Maria Addolorata jest analiz, niebezpiecznym badaniem rzeczywistego momentu cierpienia.
Dwoje ludzi przechodzcych przez ten stan, zupenie nierozpoznawalnych spoecznie, najbardziej zwykych i przecitnych jakich mona znale, dwjka wspczesnych ofiar, ktre staraj si przetrwa przetrwa wydarzenia, lub dokadniej przetrwa siebie.
Nie wychodzimy od historii, poniewa cierpienie jest jedn z tych rzeczy, ktre nie maj korzeni, jest nieoczekiwane i nieprzewidywalne. Po prostu na nie czekamy, a nas uderzy, stanie si si napdow fizycznej reakcji.
C&C jest kolaboracj pomidzy dwjk niezalenych artystw: Carlo Massari i Chiar Taviani. Tancerze spotkali si po raz pierwszy w 2010 r. w kompanii BallettoCivile pod opiek artystyczn Michela Lucenti.
W 2011 r. stworzyli swj pierwszy spektakl Corpo e Cultura, nastpnie 012 (2012 r.), Maria Addolorata (2013 r.) oraz Tristissimo (2014 r.). C&C gocili ze swoimi produkcjami na wielu midzynarodowych festiwalach, m.in. Be Festival (Wielka Brytania), ImPulsTanz (Austria), AccidentalFestival (Wielka Brytania), Luckytrimmer (Niemcy), Wonderland (Wochy), FuoriLuogo (Wochy), Quinzena de dana de Almada (Portugalia), Mc 11 Paris (Francja) , EdinburgFringeFestival (Wielka Brytania), Manipulate Visual Theater (Wielka Brytania)
Spektakl Maria Addolorata zdoby pierwsz nagrod jury na Festiwalu HiverOclytes/ Leshivemales Avignon (Francja), drug nagrod na Midzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Hannover w 2014 r. (Niemcy), nagrod Premio PalcoAperto 2014 Pim Off w Milanie, drug nagrod za choreografi na Festiwalu Corto in DanzaCagliari (Wochy).


Ceny biletw:
Wydarzenia towarzyszce: wstp wolny
Spektakle: 15, 20, 25 z
karnet dla warsztatowiczw CIAOWANIA: 65 z






















KIEDY: 30 kwietnia - 3 maja 2015 r.
GDZIE: Nowohuckie Centrum Kultury, al. Jana Pawa II 232, Krakw
WICEJ INFORMACJI:
http://festiwalspacer.pl/
https://www.facebook.com/festiwalspacer
http://kcc.nck.krakow.pl/
https://www.facebook.com/kcc.nck
http://www.festiwalspacer.pl
Miejsce:
Nowohuckie Centrum Kultury
Godz.
WYDARZENIE ARCHIWALNE, już zakończone

 
 

BIBLIOTEKI  |  CENTRA KULTURY  |  GALERIE  |  KABARETY  |  KINA  |  KLUBY  |  MUZEA  |  MUZYCZNE  |  SPORT  |  STOWARZYSZENIA  |  TANECZNE  |  TEATRY  |  INNE


Dodaj wydarzenie    |    Dodaj relację    |    Rejestracja  |  Logowanie


 Copyright © 2002-2024


Polskie Niezależne Media
 

 O patronacie medialnym    |    Kontakt z Redakcją

 Serwis Dziś w Krakowie jest w całości finansowany przez Fundację Promocji Kultury